Mont au chocolat - Reisverslag uit Cuzco, Peru van jarlentamara - WaarBenJij.nu Mont au chocolat - Reisverslag uit Cuzco, Peru van jarlentamara - WaarBenJij.nu

Mont au chocolat

Door: Tamara

06 December 2014 | Peru, Cuzco

De sfeer in een vliegtuig verraad al veel over de sfeer van een land, de Peruvianen zijn ingetogen, beleefd en geduldig! Nog nooit eerder zijn we na landing binnen 30 minuten met bagage en immigratie dienst buiten de terminal geweest, uit alles blijkt hoe welkom je bent! Na een korte taxirit arriveren we bij ons B&B ergens midden in een woonwijk van Lima en genieten van een overheerlijke enchilada de pollo con queso en een ijskoud lokaal biertje.

We gaan op pad naar het historisch centrum van Lima, er hangt een relaxte sfeer en het doet bijna dorps aan. Prachtige koloniale gebouwen, brede lanen, iets te schoon en op de achtergrond het prachtige berglandschap. In Miraflores, het gepimpte deel van Lima langs de Oceaan, klinkt Chris Rea, George Michael of Bing Crosby met white Christmas uit de speakers, met 25 graden en het ruisen van de oceaan op de achtergrond klinkt dat ietwat ongeloofwaardig. Tenzij hier een ander soort 'white Christmas' bedoeld wordt ;-)

De volgende ochtend vliegen we naar Cuzco, achter mij zit een man met een NASA Jack aan waarop ik het embleem van de Apollo 7 herken en zijn naam, Walt Cunningham, ik kan het niet geloven en dus vraag ik hem waar hij die jas gekocht heeft hahah, hij waardeert de grap, gaat er in mee, maar hij blijkt het echt te zijn en zo kom ik met Mr. Cunningham aan de praat, astronaut en de piloot van de eerste bemande ruimtevlucht van het Apollo project, nog voor uncle Neil welteverstaan...op mijn lijstje staat ook Edgar Mitchell Apollo 14 Astronaut en oprichter van IONS voor een meet, maar dit kan er ook mee door hahah.

Nadat we letterlijk en figuurlijk geland zijn rijden we Cuzco binnen, het Morzine van Peru. Er hangt een verrukkelijke geur, echt een wintersport geur en was de sfeer in Lima al goed, hier is hij nog beter. We merken gelijk dat we op hoogte zitten, 3200 meter, we hebben het gevoel bij elke stap die we zetten dat onze rikketik nog op het nachtkastje ligt. Rustig aan dus en dat blijkt geen straf, want we slenteren door de straten van Cuzco en bezoeken mijn inziens het belangrijkste museum dat er kan bestaan.... Het Choco museum. Na een dag van super lekkere koffies, verse fruitsappen, chocolade en acclimatiseren eindigt deze 5 december dag met Salsa muziek op de Plaza en vuurwerk

Vandaag doen we het nog rustig aan en bereiden ons mentaal voor op onze 5 daagse Inca trail trekking door het Andes gebergte richting Machu Pichu die morgen gaat beginnen. Vanavond nog een briefing en meet met onze 3 medereizigers en off we go...

• 06 December 2014 - 21:40

Anouk:

Heel leuk om jullie reis op deze manier te kunnen volgen. Ik kijk alweer uit naar jullie volgende verslag.

• 07 December 2014 - 09:19

Papa:

Nou, de kop is er dus af. Heel veel plezier bij de komende tocht. Ben reuze benieuwd

• 08 December 2014 - 11:20

P. En A.:

Wat een belevenissen weer. Zien uit naar het volgende verslag. Doe voorzichtig maar heel veel plezier en geniet ervan Liefs P.A.