You better Belize it - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van jarlentamara - WaarBenJij.nu You better Belize it - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van jarlentamara - WaarBenJij.nu

You better Belize it

10 December 2013 | Belize, Caye Caulker

Nadat we vanuit Roatan richting Belize City zijn gevlogen, zijn we gelijk doorgereisd richting Tikal in Guatemala, nog een keer dat fantastische Guatemala. Omdat het al later in de middag is wordt ons verteld dat er geen bussen meer naar Tikal gaan en we in Flores moeten overnachten. 3 seconden teleurgesteld en dan hop een collectivo in terug richting El Remate, ik praat met de chauffeur en we komen tot een deal :-) hij brengt ons na zijn eindbestemming naar Tikal, hoezo er gaan geen bussen meer richting Tikal. Er zijn een paar Inns op het terrein en bij de eerste kunnen we gelijk terecht. We regelen een gids, die heb je nodig als je om 04:00 uur het park in wilt, 2 uur voor openingstijd en dat kost iets extra. Na onderhandeling regelt hij zelfs 2 gratis tickets, muy bien zeg ik. Het is super vet om als eerste en voor zeker 40 min de enige te zijn, onze gids weet veel en bezorgt ons een onvergetelijke ervaring. De zonsopgang met uitzicht over het terrein met Piramides, Paleizen en tempels wordt begeleidt door een concert van ontwakende jungle dieren, uniek!

We zijn toe aan duiken en relaxen en besluiten naar Caye Caulker in Belize te gaan, een klein eiland, waar ipv auto's met golfkarretjes gereden wordt. Het weer is goed, de sfeer is chill en het water verschillende kleuren blauw. Voor wat betreft het duiken, wordt ons geduld weer op de proef gesteld. Het waait een aantal dagen te hard, er varen geen boten uit en wij keren een paar ochtenden teleurgesteld terug naar ons verblijf. Dan maar snorkelen, ik kan mijn geluk niet op want ik ontdek een zeepaardje, woehoe. Het lukt gelukkig alsnog om een paar mooie duiken te maken, op een goed moment heeft onze gids lokvoer mee, het is ons een raadsel waarom want aan haaien is geen tekort. Wij hangen op een afstand te kijken en zien ineens 2 grote felgroene aalen van wel 2,5 meter lang voorbij zwemmen, ongeloofelijk. Even later seint de gids of ik even wil komen knuffelen met de haaien, dacht van niet, straks vraagt ie nog of ik er een in een potje wil doen leuk voor thuis. Blijf alsjeblieft van wilde beesten af, de ziektes die wij als mens kunnen overdragen kunnen dodelijk zijn voor dieren. We hebben gedoken in Belize en dus betekent het check out time en vervolgen de volgende ochtend per water taxi onze weg via Chetumel richting Tulum.

• 10 December 2013 - 10:30

Kaat:

Wow Wow Wow wat maken jullie een prachtige reis en wat heerlijk dat wij er zo van mogen meegenieten.

• 10 December 2013 - 14:07

Shirley, Martijn En Beau:

Hi schatjes, wat heerlijk om jullie zo te volgen.... sluit mijn ogen en zie het allemaal voor me. Mooi is Tikal he? wat een prachtige side! zo prchtig en zo puur natuur... heerlijk! Vonden jullie Belize ook zo'n hoog bob marley gehalte hebben? te chilllll! Geniet lekker in Tulum!!!!! zoooooo cool! xx shirley, beau en Martijn

• 10 December 2013 - 14:28

Tamara:

Belize vonden wij inderdaad erg Rastafari, op een positieve manier. Wij hebben het op Caye Caulker iig erg naar onze zin gehad!

• 10 December 2013 - 22:06

Anouk:

Super. Erg leuk. Door je enthousiaste manier van vertellen en jullie mooie foto's kunnen we vanuit hier toch een klein beetje met jullie mee genieten. Top!!!

• 11 December 2013 - 10:51

Pappie:

Wat een ongelooflijke reis maken jullie deze keer. Wat een avontuur is het! Heerlijk om jullie zo te volgen
    Heb het goed en wees voorzichtig Liefs P. A.