Seafood and fruit, mmmmmmm - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van jarlentamara - WaarBenJij.nu Seafood and fruit, mmmmmmm - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van jarlentamara - WaarBenJij.nu

Seafood and fruit, mmmmmmm

Door: Tamara en Jarl

05 December 2007 | Sri Lanka, Colombo

We begonnen natuurlijk voor vertrek al met 1 uur vertraging. (zou het ooit toch nog een keer, in een keer gewoon vlekkeloos verlopen???). De vlucht, was meer een bumpy ride met een aantal luchtzakkingen tussendoor, geen pretje dus. eenmaal aangekomen in Dubai, waren we blij de benen en ons doorelkaar geschudt lichaam even tot rust te laten komen, hoewel rust... We hebben 20 minuten in een overvolle bloedhete bus in de file op het vliegveld gestaan. Ook weer meegemaakt. Dubai kan de grote stroom mensen duidelijk niet verwerken en iedereen raakt nerveus, want voor de meesten is Dubai slechts een overstapplaats. Ook wij hebben niet veel tijd, al met al zijn we al 1 1/2 uur vertraagd en onze vlucht gaat al over 1 1/2 uur met of zonder ons verder naar Colombo. We hebben slechts enkele minuten tijd om e.e.a. in te slaan en dan gaan we op weg naar het vliegtuig, voor ons laatste stukje reis richting het paradijs!!!

Een paar lichtpuntjes, de rugzakken lagen al op ons te wachten op de bagageband en het vriendelijke onthaal met bloemen door het Fox mannetje en de chauffeur genaamd W (double u noemen we hem), deed de vermoeide reis snel vergeten :)

Ik heet gewoon Mrs. Tamara en Jarl heet voor de komende dagen Mr. Yam, want Jarl blijft toch moeilijk.

Na een korte rit komen wij bij ons eerste hotel aan. Een heerlijk resort met alles er op en eraan. De kamer ligt geweldig met 2 stappen van het zwembad en uitzicht op de oceaan. Helemaal top!

Aangezien Sri Lanka een eiland is, wordt het wel lijden voor ons om iedere dag die Tigerprawns, krab, kreeft, garnalen en ontelbaar vele vissoorten te verorberen (we spreken uit ervaring). En het fruit, mmmmmm, we hebben alweer een aantal voor ons onbekende dingen geproefd en het is allemaal erg lekker.

Gisterochtend hebben we de lokale vismarkt in Negombo bezocht, struinend over de markt met nieuwsgierige blikken door ons naar de handelaren en de vis en van de Sri Lankanen naar ons.

Grappig om ook te zien, zijn de oud Hollandse kerkjes, het fort en gebouwen die her en der nog staan. Overgebleven van de tijd dat Sri Lanka een Nederlandse Kolonie was.

Dat is overigens niet het enige dat is overgebleven uit de Hollandse tijd, ook hier wordt op 5 december Sinterklaas gevierd (met kerstmuziek op de achtergrond) en jawel ook het Huis van Oranje wordt niet vergeten en vieren ze hier uitbundig op 30 april Koniginnedag.

Na een paar uurtjes relaxen, hebben we een ander typische Hollandse specialiteit bezocht. Van het type waterbouwkunde, we hebben namelijk een sundown boatcruise op het Dutch Canal gemaakt. Waarlangs de natuur en vele vogels prachtig zijn. Zelfs een kleine varaan schoot langs de waterkant aan ons voorbij. Vervolgens hebben we een "special diner" gehad in een oud VOC huis, waar nog echte oude Hollandse tegelplateaus te zien zijn.

Vandaag hebben we gekozen voor een relax dagje en dat is zeker gelukt, lekker zonnetje op ons bolletje en aan het einde van de dag een heerlijke massage met wind door onze haren en op de achtergrond het ruisen van de Oceaan.

Morgen vertrekken we naar onze volgende bestemming.....

Liefs Jarl en Tamara

• 05 December 2007 - 14:59

5xel:

Jullie genieten van de zon, wij gaan vanavond genieten van de suprises die Sint ons komt brengen. Zondag was gezellig.
    Heel veel plezier verder en tot kerst wellicht.

• 06 December 2007 - 08:44

Shirley & Tijn:

Wat goed om te horen dat jullie zo genieten!! We houden vinger aan de pols via ons agentschap.... weten precies wat jullie uitvreten, haha! Hier alles goed, leggen nu de hand aan de allerlaatste pagina's van de brochures en dan even relax! We leven mee met jullie avonturen en wanneer jullie in Kosgoda zijn geven we jullie een goede EET-TIP!

Geniet ze en dikke kus,

regards Mrs & Mr Janssen (jullie snappen he?!)

• 13 December 2007 - 18:01

Papa:

Hoi Tamara en Jarl.
    Ik heb vandaag jullie berichten gekregen (allemaal) en gelezen. Het gedeelte "Dubai" vond ik niet zo interressant. De rest natuurlijk wel en ook de fotos zijn weer heel leuk.
    Hier is alles OK maar zo langzamerhand verlang ik toch ook naar 30 december.
    Niet lang meer.
    Amuseren jullie je nog goed en pas goed op jezelf.
    Liefs
    Papa en Isabel