Koninklijk uitje - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van jarlentamara - WaarBenJij.nu Koninklijk uitje - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van jarlentamara - WaarBenJij.nu

Koninklijk uitje

Door: Tamara en Jarl

12 December 2007 | Sri Lanka, Kandy

Na Anuradhapura zijn we richting Sigiriya gereden. We hebben vanuit daar de volgende uitstapjes gemaakt:
1: Pollonaruwa, een oude Koningsstad
2: National park, met de jeep Olifanten en andere beestjes spotten
3: Sigiriya Lion rock beklommen 409 trappen, super gaaf! Niet het klimmen maar het uitzicht dan. Die koning had het weer goed bekeken met zijn paleisje bovenop.
4: bij een familie in het dorp op bezoek geweest en thee gedronken en zelfgemaakte Rotti gegeten

Vanuit Sigiriya zijn we langs Dambulla gereden en hebben de grottempels bezocht, very very impressive => dit vonden wij een van de meest indrukwekkendste bezienswaardigheden. vervolgens zijn we naar een spice garden geweest en hebben een hele tas vol met kruiden, natuurlijke crempjes, middeltjes en zalfjes gekocht.

Aan het einde van deze leuke dag aangekomen in Kandy. Gisterochtend zijn we de stad gaan verkennen, wat inhoud, gem museum/shop in shop out, silk museum shop in and out enz enz. We hadden allebei zoiets van been there done that. Dus geen goede klanten. Daarnaast is hier alles schrikbarend duur voor de Buitenlanders althans.

Aan het einde van de shoppingtour zijn we naar een voorstelling geweest van Kandy dansers en vuurlopers, dat vonden we heel leuk. En tot slot naar de tempel van de Tand van Boeddha(voormalig koninklijk paleis, nu wonen de monniken erin).

Erg ceremonieel en zeker een hoogtepunt van de reis. Vooral omdat wij en al op de plaats zijn geweest waar boeddha geboren is (Lumbini - Nepal) en waar hij zijn eerste verlichting heeft verkondingd (Varanasi - India) Dus dit is de derde heilige plaats die we hebben kunnen bezoeken.

Vanochtend zijn we gaan slenteren door de botanical gardens en heeft de chauffeur ons losgelaten in de stad. Heel heel leuk, gezellig met z'n tweetjes door de straatjes lopen, de lokale markt en lunchen in een lokaal restaurantje, de Koffeepot.

Het gaat uitstekend met ons en we genieten van onze vakantie in dit prachtige land.

groetjes, Jarl en Tamara

• 12 December 2007 - 17:09

Shirley & Tijn:

He lieffies,
    ik lees jullie verhaal en zie jullie plaatjes en wij denken ohhhhhhhh ja! Tempel van de Tand, prachtig en de grotten van Dambulla vonden wij ook erg mooi. Leuk al die apen he? Geniet weer lekker en wij gaan de kerstboom versieren.

Kus van Shirley, Tijn en Hero