Little England - Reisverslag uit Hambantota, Sri Lanka van jarlentamara - WaarBenJij.nu Little England - Reisverslag uit Hambantota, Sri Lanka van jarlentamara - WaarBenJij.nu

Little England

Door: Tamara en Jarl

16 December 2007 | Sri Lanka, Hambantota

Na een middagje 'shoppen' in het echte Kandy, zijn we d volgende ochtend vertrokken naar Nuwera Elya op 2000 meter hoogte. Voordat we daar aan kwamen hebben we nog een theeplantage bezocht. Heel interessant hoe thee nu daadwerkelijk wordt gemaakt en welke soorten van welk gedeelte van het geplukte blaadje wordt gemaakt. Jammer was het dat het een beetje regende en we het een beetje koud kregen. De weg naar de top voer langs vele theeplantage met plukkende theevrouwtjes. Uiteindelijk aangekomen in het hotel, onze broek en trui aangetrokken tegen de kou.
De volgende dag scheen in de ochtend het zonnetje, dus het plaatsje maar eens verkend. Als enige buitenlanders liepen we tussen de bazaartjes, winkeltjes en fruitstalletjes. Het was vroeger een echt engels plaatsje en dat zie je her en der nog terug in de engelse landhuisstijl. Verder was er nog een verwaarloosde renbaan en het Victoriapark waar je heerlijk tot rust kon komen. In de middag begon het te bulderen en brak de hemel open en zijn we gevlucht in het oude gouverneurshuis, dat nu het chique Grand Hotel is. Lekker bij het open haard vuurtje, kerstmuziek op de achtergrond, vele kerstbomen en versiering om ons heen. Na het noodweer met een tuktuk naar het hotel, waar onze chauffeur al bezorgd en lijkwit op ons stond te wachten. Het was immers al 19:15 en donker. We hadden hem verteld dat we een heerlijk dagje hebben gehad en dat we aan het eind van de middag de tijd verloren hadden.
De dag erna bracht ons een enerverende treinrit tussen de locals van drie uur naar Banderawela. Vandaar bergaf richting kust. De hele rit heeft twaalf uur geduurd, maar onderweg hebben we nog een bijzondere tempel bezocht en een beeldengroep die uitgehouwen was uit een rotswand. Deze laatste plaats is pas in 1972 ontdekt en wordt nog zelden of nooit door buitenlanders bezocht. Heel indrukwekkend!
Vandaag een lange strandwandeling gemaakt over een verlaten strand. En 's middags Hambantota onveilig gemaakt.

Foto's komen nog. Shirley hopelijk is de kerstboom mooi geworden en tot nu toe is alles TOP geregeld!!!!!!!!

Liefs Tamara en Jarl

• 17 December 2007 - 08:50

Carola:

Hai Lieve luitjes,

Tjonge tjonge wat ben ik jaloers op jullie zeg, kan geen PRAXIS verhuisdoos meer zien. Het was echt een hele klus hoor dat verhuizen, wat heeft een mens toch een hoop troep..... Heb lekker veel weggedaan, we beginnen met een schoon huisje. De meiden zijn superblij met hun nieuwe slaapkamers. Juul is net een kleine princes in haar bedstee en komt niet meer haar bed uit!!! Goed he!! Pip voelt zich al heel groot in haar nieuwe grote bed. Tijdens haar middagdutje moeten alle knuffels en beren naar bed behalve zij zelf!!! Als ze wakker wordt is ze lekker aan het spelen. Heerlijk.
    Morgen komen ze gelukkig de gordijnen hangen, het lijkt nu net een etalage, niet echt fijn.....
    De bestelling heb ik in huis gezet, champie ligt in de koelkast... Wensen jullie hele fijne feestdagen, moeten nog wel even kijken wat we doen met oudjaar qua eten, misschien hebben jullie een idee, graag makkelijk,en lekker heb nl. geen zin om teveel te doen..............

ga het jaar nl. lekker relaxed beginnen.

Dikke zoen
    Carola eddy juul en Pip

Heel veel plezier nog.

• 17 December 2007 - 11:10

Charlotte:

Had ik al gezegd dat ik ook wel mee had willen gaan??? Jullie hebben het goed bekeken! Terwijl ik hier hard zit te 'werken'achter mijn pc, zitten jullie lekker in Sri Lanka!
    Leuk om zo op de hoogte te blijven!
    En ik ben benieuwd naar de thee ;-)

Groetjes,
    Charlotte

• 17 December 2007 - 12:24

Eddy:

Hoi,

ik wens geen berichten meer te ontvangen van jullie. Is helemaal niet leuk als je zelf aan het werken bent!!haha. tis jullie gegund hoor!!

groeten en geniet ervan.

Eddy

• 17 December 2007 - 15:23

Shirley En Tijn:

Hoi bobbers,

goed te horen dit, bijna Kosgoda of niet? Lekker schildpadden bekijken, altijd een avomtuur. Hier alles prima, hebben ons huwelijks-jubileum gevierd en dat was heerllllllllllllijk! Genieten jullie ook nog lekker en dikke kus en geef een seintje bij Kosgoda want dan hebben wij nog een SUPERTIP VOOR DE LEKKERSTE GARNALEN EN KREEFT! Kus Shir en Tijn en Hero